uppdatering

De olika sjukdomarna har verkligen avlöst varandra här hemma hela hösten/vintern känns det som. Det är inte många dagar som vi faktiskt har fått vara friska och nu kan jag lugnt påstå att det börjar bli jäkligt tröttsam nut.
För tre veckor sedan fick Emilia feber bara några dagar innan hennes och Ellas 1 & 3 års kalas. Det var väldigt nära att vi ställde in allt men dagen innan blev hon plötsligt bättre igen och vi beslutade oss för att ha kalaset för flickorna ändå då vi bjudit massor av folk och hyrt lokal och för att inte behöva göra Emilia besviken. Kalaset blev av men redan dagen efter var febern tillbaka igen hos Emilia. Dagen efter det var vi i hela familjen sjuka i influensa. Efter en vecka byttes influsensan plötsligt ut emot att flickorna blev magsjuka. Inte dåligt magsjuka heller. Under 1 veckas tid blev det hela 3 stycken besök på barnakuten. 2 gånger med Ella och 1 gång med Emilia. Vi bäddade med madrasser på vardagsgolvet och sov med spyhinkar brevid på golvet så att vi skulle slippa torka massa spyor på natten. Så dåliga som våra tjejer varit har jag aldrig sett dom och hoppas verkligen inte att jag ska behöva se de så igen. Ingen ork alls i kroppen, helt tomma i blicken och sovandes säkert 22 av 24 timmar av dygnet.
 
Efter hela 2 veckor med magsjuka och säkerligen 100 spyor är vi äntligen bättre igen. Äntligen! Nu orkar jag inte hoppas längre eller tro att vi ska få hålla oss friska för varje gång har något nytt jävla virus slagit till. Allt jag kan säga nu är att fy fan vad trött jag är på detta! Stackar Emilia och Ella och stackars mig och Christian vi skulle behöva en riktigt lång semseter ifrån allt. Vila och ladda upp våra urladdade batterier. Drömma går ju.
 
 
 

Kommentarer
Veronica säger:

Men fy vilken fruktansvärd tid ni måste ha haft! Jag håller tummarna att ni får hålla er friska nu och att ni får njuta av den stundande våren! Kram

Svar: Oh tack snälla! Jag hörde att ni oxå varit dåliga. Hoppas att även ni fått bli friska och håller er så =) Kram!
Mina popcorn

2015-03-09 | 12:19:24
Bloggadress: http://lifeasveronica.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback