En ny vän

Helgen bara swishade förbi och imorgon är måndagen här igen. Vi har som vanligt haft fullt upp hela helgen. I fredags var vi iväg och köpte lite träningspulver på mm sport till Christian och mig och fredags/lörsdagsgodis till flickorna. På kvällen hade vi det mysigt här hemma och åt tacos medans vi tittade på fångarna på fortet som Emilia är väldigt förtjus i just nu. Vi la oss tidigt eftersom att vi alla fyra var helt slut efter veckan som varit.
 
På lördagen vaknade vi utvilade och pigga, jag åkte själv iväg tidigt på morgonen till Lerum där det var barnmarknad. Jag köpte lite kläder som Ella kan ha på dagis, fyndade massor av fint för väldigt lite pengar. Jag köpte även en massa filmer, böcker och leksaker till tjejerna. Bla. en pratande hund som även kan vifta på svansen, sjunga, sitta och ligga. Både Emilia och Ella blev helt överlyckliga. Så nu när vi ska iväg någonstans så måste hunden "Lexie" följa med precis överallt.
 
Efter marknaden åkte vi förbi Max hamburgare där de hade "familjedag" Emilia blev målad i ansiktet till en fjäril och fick en godispåse. Efter att vi hade ätit åkte vi vidare till Bäckebol för att leta efter en dator till mig att ha i skolan och till studier. Efter flera timmars velande fram och tillbaka mellan Mediamarkt och Elgiganten blev det äntligen till slut en liten, billig och praktisk 2 i 1 dator ifrån Mediamarkt. Perfekt nu när jag har tre år kvar att studera i skolan lär den användas flitigt.
 
Idag jobbade Christian extra hela dagen så det har bara varit jag och flickorna hemma. Mummu och morfar ringde oss tidigt på morgonen och frågade om vi ville komma över och äta frukost hos dom. Vilket vi gärna ville. Så vi åkte dit och hängde en stund på förmiddagen, innan det var dags att åka hem igen, tvätta, städa, laga mat, förbereda massor inför morgon dagen. Imorgon är det dags för dagis igen för flickorna medans jag ska tillbaka till skolan igen efter 1,5 års uppehåll om man nu inte räknar med den kursen jag hoppade in och läste i maj månad. Ska bli jätte roligt det här.
 
Flickornas nya vän "Lexie"är med oss överallt.

Kommentarer
Mummu säger:

Jösses vilken fin bild på Emilia ( den översta).

2015-08-31 | 22:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback