Halloweenbakning

Eftersom att det varit halloween så var vi här hemma tvugna att baka något "läskigt" för att få till rätt halloween stämning. Vi bestämde oss för att baka Halloween spindlar. Emilia var kanonduktig och hällde bara socker över hela bordet och havregryn en gång. Jag som avskyr att baka och har 0,0 tålamod fick bita mig i läppen några gånger. Men det gick bättre än förväntat. Emilia knådade och knådade, provsmakade och knådade lite till. Sedan var det dags att rulla spindlarna, men Emilia ville hellre göra bajskorvar sa hon. Så jag gjorde spindlar och Emilia gjorde Halloween bajskorvar. Slutresultatet blev väldigt bra och mycket läskigt.
 
Vi gjorde även vår första pumpa tillsammans. Måste vara åldern som gjort mig så här händig (tantig). Baka, pyssla och gräva ut pumpor, känner knappt igen mig själv längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback