Två hektiska månader

Februari/Mars har varit två väldigt fullspäckade månader för oss. Hela Februari har vi i stort sett bott i en enda röra i massor utav flyttlådor. Den 18 februari blev vi 2 barnföräldrar och allt vad det innebär.  Mitt i allt flyttkaos försökte vi mysa och njuta så mycket vi bara kunde av vår nya lilla skatt Ella och samtidigt som Emilia behövde 100% uppmärksamhet och höll igång ifrån morgon till kväll precis som vanligt. Min 90åriga mormor var hade åkt ända ifrån Finland hit för hälsa på och bodde hos mamma i 2 veckor och vi försökte att hälsa på så mycket som möjligt och hinna umgås med henne. 3 dagar innan vi skulle flytta blev jag sjuk och mådde skit och orkade inte ens ta mig upp ur sängen utan att det kändes som om jag skulle svimma. Emilia fick vara hos farmor och farfar och som tur är i all otur hade vi fått världens snällaste bebis som bara var hur nöjd som helst och sov hela dagarna så snällt, så Ella och jag spenderade 2 dagar i sängen tills jag äntligen 3e dagen mådde bättre igen. nån dag senare var det dags för flyttstäd i vår gamla lägehet innan vi lämnade över nycklarna till de par som senare skulle flytta in där. Som tur är har både Christian och jag underbara familjer som hjälpte till med både flytt, städ och barnvakt när vi behövde. Utan dom hade vi aldrig fixat detta så som vi nu gjort. Väl i vår nya lägenhet skulle det under första veckan som vi bodde där bytas golv i vardagsrummet och Emilias rum och tapetseras om i 3 av rummen och vi hade målargubbar och golvgubbar här hemma under en veckas tid. Nu äntligen har det blivit klart och först nu har vi äntligen kommit någorlunda iordning här hemma och de flesta flyttkartonger är äntligen borta. Just nu känner jag att jag aldrig vill flytta mer i hela mitt liv. Men vilken härlig känsla nu när det börjar bli ordning och reda här hemma  och man får inreda och göra fint här i vårt nya hem. Emilia älskar sitt nya stora rum och leker där inne för fullt hela dagarna. Känns helt underbart att ha en stor fin lägenhet där vi nu slipper att trängas. Här kan (måste) vi bo länge!
 
Innan emilias rum var färdigt fick hon sova ute i vardagsrummet där hennes säng stod mitt på golvet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback