Lek och bushuset

Idag var Christian ledig från jobb och Emmi från förskolan så vi åkte till lek och bushuset i Mölndal, där även Christians kompis Björn kom och mötte upp oss för att "leka". Emilia var helt överlycklig och visste inte riktigt vart hon skulle ta vägen när vi kom fram. Hon ville hoppa på studsmattorna, åka rutchkana, dansa i discorummet och allt skulle helst hända på en och samma gång så Christian, Björn och jag sprang efter henne mellan de olika rummen som hon ville leka i. Medans (nu måste jag få klaga!!) det satt andra föräldrar på sina tjocka rövar vid fikaborden med sina mobiltelefoner i handen och med ryggen vända mot sina små barn som fick leka och klara sig helt ensamma. Varför åker man till ett lekhus med sina barn om man inte vill umgås med dom!?? Alltså vi pratar om barn som inte var äldre än Emilia som fick leka själva för att föräldrarna var för "upptagna" med facebook i sina telefoner?!?!  Jag hade verkligen lust att dra en av de stora bollarna som fanns där i huvudet på dom, stackars barn. Föräldrarna tittade inte ens upp för att se vart deras barn var någonstans. Jag förstår mig verkligen inte på sådant, åker man dit för att slippa leka med sin barn eller vad är det frågan om? Usch jag tycker det är så hemskt att se sådant. Hur lat och oengagerad får man vara egentligen? Och där sprang vi runt 3 vuxna på 1 liten lycklig Emilia. Hon har det bra våran lilla tjej. Synd att det inte är samma för alla barn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback