Iskallt

Usch vad jag verkligen inte gillar denna kyla. Jag som var så glad i december månad att det fortfarande var milt i luften och plusgrader här i partille även på kvällarna/nätterna eftersom att jag inte längre kan stänga min vinterjacka då magen är i vägen. Men nu sedan någon vecka tillbaka har vintern slagit till på allvar och nu är det riktigt kallt även här. Imorse när jag lämnade Emmi på dagis var det -5 grader ute. Alla barnen var ute på gården och lekte och jag får så dåligt samvete när jag ska lämna henne ute. För det sista jag hade velat är att vara ute i detta svinkalla vädret. Jag vet att det säkert bara är jag som är fjantig och att hon säkert har jätte roligt men jag kan inte hjälpa att tycka att det känns fel. Hon går där med sin stora overall och sina stora tummvantar och ser inte ut att kunna röra sig, nä usch det känns mycket bättre för min del när dom är inne och leker. Nu vill vi ha sol och vår så att barnen kan leka i sandlådan och slippa alla dessa lager av kläder och dessa jobbiga tjocka tumvantar som man inte kan röra sig i.
 
 

Kommentarer
Jessica säger:

Å jag som tänker tvärt om, tycker det är bra att de är ute varje dag! :) =friskare barn :) sen när du börjar jobba som fsklärare kommer du inte slippa undan :P

Svar: oh jag ska oxå börja försöka att tänka så. Hade känts väldigt mycket bättre då =D haha ja usch det kan jag ju erkänna att jag inte riktigt ser fram emot på vintrarna =p
Mina popcorn

2014-01-21 | 12:59:44
Bloggadress: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback