Vår namnlösa tjej

Det här med namn till lillasyster var verkligen inte det lättaste denna gången. Jag som trodde att om det blir en flicka blir det lätt, finns ju så många fina flicknamn. Men vad fel jag hade. Christian och jag tyckte väldigt olika och vi hade inte pratat så mycket om namn i förväg utan tänkte mer "vi tar det när hon/han är här, lättare att bestämma sig när man kan se hur han/hon ser ut". Christian ville att hon skulle heta Julia. Jag ville att hon skulle heta Tilda. Vi hade några namn som vi båda gillade men vi gillade våra egna förstanamnsval bäst och kom inte riktigt överrens. Så nu har stackarn varit namnlös i 3 dagars tid och kallats för "lillasyster". Men så äntligen igårkväll bestämde vi oss för ett namn som vi båda gillat länge och även hade som namnförslag då vi fick Emilia. 
 
Det fick bli en liten Ella Tilda Johansson Ocampo.
 
 
 
 

Kommentarer
Veronica säger:

Fint namn till en en fin liten tjej!

2014-02-22 | 18:42:56
Bloggadress: http://lifeasveronica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback