Mitt i flyttkaos

Inte nog med att vi väntar smått i dagarna så är vi mitt uppe i en flytt med. Den 1 mars flyttar vi men får ev. lägenheten några dagar innan. Hjälp säger jag bara! Vi sålde vår älskade soffa förra veckan och sedan dess känns livet inte riktigt detsamma. Vi var tvungna att sälja den pga. att den inte passar in i vår nya lägenhet då den långa divanen på soffan hamnar på fel sida. Riktigt tråkigt men vi fick sålt den fortare än vad vi hade trott och redan efter 3 dagar ute på blocket var den såld för en bra peng, hämtad och borta. Så där satt (stod) vi i ett stort tomt vardagrum utan någonstans att sitta. Så vi bar in vår säng till vardagsrummet och anävnder nu vårt gamla sovrum som "flyttrum" där vi ställer alla kartonger och färdigpackade grejer som vi har klart inför flytten och vardagrummet som vardagsrum/sovrum. Så nu bor vi i vår säng fram tills Mars. Aja det är inte alla som får "frukost på sängen" (även om man får fixa iordning den själv) varje dag så något litet får man väl ta och vara glad över. När Emilia är på förskolan på dagarna går jag i lugn och ro och packar och grejar här hemma så mycket som jag orkar och hinner. Får bara hoppas att allt hinner bli klart i god tid så att man inte får sig en stroke sista dagarna utav all stress. Ska bli så otroligt skönt när vi får nycklarna till vår nya stora 4a och kan börja flytta över alla våra saker och börja packa upp och inreda och fixa med allt det nya. Säga hej då till våran lilla 2a. Emilia (och den lilla) ska äntligen få ett eget stort och fint rum där dom kan leka och ha alla sina saker. Detta kommer att bli bra till slut. Bara lite ångest inför allt som komma ska nu bara. Allt på en gång. Tar ett djupt andetag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback