Emilias första utvecklingssamtal

Idag var jag inbjuden på utvecklingssamtal på Emilias förskola där jag träffade en av hennes förskollärare för att prata om lite allt möjligt kring Emilia i förskolan. Det var väldigt intressant att få prata och höra lite om hur hon är på dagarna tillsammans med de andra barnen och fröknarna i förskolan. Han berättade om vad Emilia gillar att göra i förskolan och som vi nästan även kunnat ha räknat ut var det sång och dans som är hennes största intresse. Vilket dom även har som ett projekt på förskolan just nu. Sång, dans och rörelse vilket passar henne mer än perfekt. Samlingarna var även en stor favorit hos Emilia och han berättade att när dom sjunger på samlingarna varje morgon har Emilia ofta svårt att sitta still utan vill gärna upp och dansa och sjunger högs utav alla. Våran lilla pajas. Emilia verkar väldigt nöjd och trygg i förskolan tycker både Christian och jag och detta upplever även hennes fröknar så det känns väldigt skönt att höra. Vi vet att hon har roligt där på dagarna och leker tillsammans med sina kompisar vilket är viktigt. Han berättade även att Emilia brukar berätta varje dag om att hon ska få en bebis hemma och att hon ska bli storasyster vilket jag tyckte var lite gulligt att höra. Hela utvecklingssamtalet gick väldigt bra och hon verkar sköta sig bra på dagarna så jag slapp skämmas denna gången som tur var. Både Christian och jag är så nöjda och tycker att det är en helt fantastisk avdelning hon har hamnat på med fina barn, supertrevliga och duktiga fröknar. Så vi är väldigt glada över detta. Det är så viktigt att det känns rätt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback