Nu är det dags igen

Nu är det dags igen att börja röra på sig och komma någorlunda i form igen. Snart är sommaren här och det hade varit trevligt att ha gått ner några av alla dessa kilon som man lagt på sig nu under graviditeten. Jag väger just nu precis 10 kg mer än vad jag gjorde när jag blev gravid, mitt mål är att försöka gå ner åtminstånde 7 av de kilorna tills Juli månad. Mitt träningskort är fryst tom. maj månad ut, men jag kommer anatgligen att börja träna på gymmet innan dess. Igår var det måndag och då bestämde jag mig för att sätta igång så jag tog med mig tjejerna i vagnen och gick ut och gick på en långpromenad. Det var verkligen hur skönt som helst att äntligen få komma ut och röra sig igen efter att under så lång tid som jag bara "slappat" och inte haft någon som alls träning i huvudet. Men nu har jag äntligen fått tillbaka motivationen och känner mig redo igen för att börja träna. Igår var jag så taggad att det blev ytterligare en långpromenad senare på kvällen även då med flickorna som låg och sov i vagnen. Idag vaknade jag med träningvärk i rumpan och låren efter att ha promenerat samanlagt nästan två mil med mina två tjejer och dubbelvagnen. Känns som väldigt bra träning då vagnen ger en del motsånd. Jag känner mig genast mycket piggare och gladare efter att ha fått komma ut och röra på mig igen, sedan att solen sken för fullt vara bara ett stort plus. Nu gäller det bara att forsätta såhär. Träningen för mig är inte det stora problemet utan det är att jag älskar att äta skit, jag småäter hela tiden om jag får och det bästa jag vet är godis. Så kan jag bara sluta upp med detta så kommer det nog att gå bra. 
 
 

Kommentarer
Camilla säger:

duktig du är! vi du ha promenad sällskap nån gång så kan du höra av dig!

2014-05-06 | 00:51:10
Bloggadress: http://mammatilltresmatroll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback