BVC

I torsdags var både Ella och jag på läkarkontroll. Jag var hos min barnmorska Marie på MVC på efterkontroll efter förlossningen. Allt var bra och det var roligt att träffa Marie igen och få visa upp vår lilla tjej. Marie sa att hon hoppades på fler bebisar men jag bara skrattade och sa att det får nog dröja väldigt många år först innan man ska bli sugen igen. Direkt efter hade vi tid på BVC som ligger i samma hus med Ella som skulle träffa barnläkaren. Läkaren kände och klämde på Ella och allt var bara bra. Längd och vikt togs som alltid och nu vägde hon 4580 gram och var 56,5 cm lång. När Emilia var 2 månader vägde hon strax över 5 kg och var va 57-58 cm lång. Så Emmi var lite större som två månader än vad Ella är.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback