Underbara fredag

Fredagen är äntligen här igen. Jag tycker fortfarande att veckorna går sjukt fort och ibland känns det som om man knappt hinner med. Även idag är det ingen skola för min del utan självstudier, detta gör jag givetvis hemifrån medans Emilia är och leker på dagis under dagen. Jag sitter och skriver på vår första tenta som ska vara inlämnad den 1a oktober. Jag är väldigt nervös måste jag säga då det verkligen var både år och dar sedan man gjorde något "skolarbete". Sedan går gymnasiet inte ens att jämföra med högskolan, mycket högre krav och större arbeten det är inte bara att svara på några frågor och tro att man är klar. Nä nu ska man reflektera, diskutera, och allt måste vara skrivet på ett "akademiskt sätt" vad som nu menas med det. Sedan är det inte bara till att läsa i någon bok och skriva av utan man ska formulera om allt och vara jätte noga med att uppge källan för vart man fått informationen ifrån. Blää det är inte alltid det lättaste och man får ofta hjärnsläpp och vill bara ge upp. Men det är bara att bita ihop för det är så himla värt det i slutändan. Så några timmar framför datorn och skolböckerna blir det allt idag. Senast klockan 5 idag ska vi skicka in vårt halvfärdiga arbete för att senare kunna få respons ifrån våra gruppkamrater. Så efter klockan 5 idag tar jag en välbehövd helg. Ikväll åker vi hem till mina föräldrar och hälsar på och imorgon tidigt på morgonen åker vi på vår "mini semester". Helt underbart ska det bli. Ladda upp med massor av ny energi inför nästa veckas pluggandes.
 
Här kommer jag att spenderar halva fredagen
 

Kommentarer
FlizanLizan säger:

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr! :)

2013-09-20 | 11:40:48
Bloggadress: http://flizanlizan.blogg.se
Ida Johansson säger:

You can do it!

2013-09-20 | 15:08:15
Bloggadress: http://lchfmedida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback