MVC

Igår hade jag mitt första besök på MVC sedan inskrivningen i Juli månad. Vår barnmorska Marie är världens gulligaste och vi hade även henne när Emmi låg i magen så det är alltid lika roligt att gå dit. Vi pratade lite om hur jag mådde och upplevde min andra graviditet. Det var inga konstigheter, jag mår hur bra som helst förutom att man är väldigt trött emellanåt, men det är väl inte konstigt när man är gravid mamma samt pluggar på heltid. Jag fick havandeskapsintyg som jag ska skicka in till försäkringskassan. Sedan lyssnade vi på barnets hjärtljud, det var lite svårt att höra eftersom att min moderkaka ligger framför barnet i magen. Men vi hörde hjärtat i alla fall fast det var svagare än vad jag minns med Emmi i magen. 154 slag i minuten fick vi fram det till efter en stund. Sen fick jag järntabletter som jag ska börja äta varannan dag från och med nu och en ny tid till Marie om 4 veckor igen. Senare den dagen kände jag för första gången tydliga sparkar inne i magen. Jag har känt det i flera veckor nu fast otydligt men just igår var det starkare än vanligt och jag kunde känna det även när jag la handen utanpå magen. Spännande nu går det undan.
 
Magen igår V. 20 (19+5)

Kommentarer
Jessica säger:

Henne hade jag när axel låg i magen! Underbar! Som tur var fick jag en lika bra andra gången med :)

Svar: haha ja precis =D vi får hoppas det blir bra denna gången med =)
Mina popcorn

2013-10-01 | 15:39:52
Bloggadress: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback