Min första arbetsdag

Idag satte jag klockan på 06.00 för att gå upp och göra iordning mig inför jobb på särskolan. Givetvis var jag nästan 15 min för tidig till jobbet, men hellre det än att komma sent. Vi började dagen med gemensam frukost, sedan var det samling, lite jobb i bänkarna, ut på gården och leka, röris (typ rytmik med dans och rörelse) lunch, gå till biblioteket, läsa bok, titta på lilla aktuellt på tv:n och avsluta med samling. Det kändes som jag hade semester, att komma hemifrån en dag och göra annat än det man gör varje dag ut och dag in var verkligen hur skönt som helst. Det var verkligen jätte roligt att få jobba och jag blev lite sugen på att kolla upp om jag kan jobba lite extra någonstans nu när Christian ändå är hemma så mycket när han är ledig. Det kändes väldig nyttigt att få komma hem och ha saknat Emilia under dagen och samtidigt nyttigt för Christian att få vara ensam med Emmi med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback