Hälsat på Emilias nya dagis

Idag var Christian, Emilia och jag och hälsade på Emilias blivande dagis. Hon ska inte börja där förens efter sommaren men vi ville ändå dit och se hur det ser ut och prata lite med personalen och kolla läget helt enkelt. Vi fick träffa Pia som med största sannorlikehet kommer att vara Emilias blivande fröken på småbarnsavdelningen där Emmi ska skolas in i Augusti. Pia visade oss runt på hela dagiset och vi fick lite information om vad som händer på dagiset och lite vad man ska tänka på osv. Vi gick runt på alla avdelningarna och träffade några barn och Emilia verkade inte alls blyg utan gick iväg och lekte tillsammans med dom. Vi gick även ut på den stora dagisgården och tittade, det var en del andra barn där ute också och Emilia sprang iväg direkt och brydde sig inte alls om Christian eller mig. Det kändes väldigt skönt att hon verkade tycka det var roligt och hoppas att det kommer att gå lika bra med att skola in henne senare. Alla fröknar vi träffade verkade hur bra och trevliga som helst och även alla rara barnen så detta känns hur bra som helst just nu. Och jag som haft så ont i magen bara jag tänkt på att Emmi ska börja på dagis innan. Himla skönt att den känslan äntligen släppt. Bara att inse att våran tjej är stor på riktigt nu. Vi kan inte ha henne hemma för alltid. Detta kommer att bli bra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback