HAPPY DAY

För några veckor sedan fick jag reda på att jag hade kommit in på Förskollärarprogrammet här på Göteborgs universitet nu i januari. Eftersom Emilia inte börjat på dagis än och Christian jobbar så fanns det inte en chans för mig att jag skulle kunna tacka ja till platsen. Jag tackade ändå ja och var super taggad på att börja plugga, fast jag inners inne visst att det inte var någon idé. Tycker samtidigt att det är alldelles för tidigt för Emmi att börja på dagis nu. Hon fyller 1 år om 2 veckor. Vill att hon ska vara lite större innan. Men någon sa till mig att man i vissa enskilda fall kan "spara" eller "behålla" sin plats på universitetet till nästa termin, alltså till hösten. Så jag har ringt runt som en dåre nu i 1 veckas tid och försökt få tag på rätt personer och jar har bara skickats runt till olika nummer och personer som ingen visste svaret på något. Så äntligen till slut igår så fick jag tag på kvinnan som hade hand om dessa ärenden. Hon sa att jag kunde spara min universitetsplats eftersom att jag inte hade dagisplats till min dotter och att det räknades som ett giltligt skäl att få behålla sin plats tills senare. Gissa om jag blev glad! Så himla skönt att veta att jag har en plats till hösten klar! Nu ska jag bara skicka in lite papper och personbevis på både mig och Emilia så att dom ser att allt stämmer. Jag är så jädra glad över detta! Så nu till hösten ska jag börja plugga på unniverstitetet här i Göteborg. Ska bli så himla roligt och jag längtar redan. Yaaay!!
 

Kommentarer
Camilla säger:

Grattis!!!

Svar: Tack Camilla
Mina popcorn

2013-01-15 | 17:34:02
Bloggadress: http://mammatilltresmatroll.se
Karolina säger:

VA! De berätta du inte! Va roligt fasen va nice att de gick och fixa :) Glad för din skull :)

2013-01-15 | 21:13:18
Victoria Rihm säger:

Grattis :)

Svar: Tack fina Victoria! :)
Mina popcorn

2013-01-15 | 21:16:20
Bloggadress: http://victoriarihm.blogg.se/
Annelie säger:

Stort grattis gumman!!! va kul!!! inte nog me d...du e ju en riktig snygging också ;P

2013-01-16 | 01:18:58
Emelie Babunovic säger:

GRATTIS VA ROLIGT!!!!!

2013-01-16 | 20:46:31
Bloggadress: http://undermyumbrella.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback