Vecka 30

Igår gick vi in i vecka 30 så idag är det alltså (29+1). Nu känner jag verkligen av att det börjar bli tungt för kroppen. Sist vi var på MVC fick vi reda på att bebisen lagt sig med huvudet nedåt redan och det har jag verkligen känt av nu eftersom att den ligger och sparkar uppåt på mina revben väldigt mycket, vilket gör att jag ofta känner mig väldigt öm just där. Även ryggen men svanken framför allt värker mycket. Idag började vi med en ny och sista kursen för terminen i skolan, Vi började med introduktion från 8.15 - 10, efter det var det en föreläsning 10.15 - 12, efter det var det en föreläsning till 13-14.45. Men redan efter att den första föreläsningen var slut vid 12 orkade jag inte sitta mer för min rygg värkte så att jag nästan ville gråta så istället åkte jag hem och la mig och vilade en stund innan jag hämtade Emilia på dagis. Känns skit tråkigt att "skolka" men samtidigt är det ingen idé att försöka sitta där en hel dag när man bara tänker på att hitta en någorlunda skön ställning att sitta i för att inte behöva ha alltför ont. Annars mår jag väldigt bra för övrigt och vill inte klaga. Men sitta stilla på en stol en hel dag är inte riktigt min grej just nu känner jag. Magen växer och det är full aktivitet i magen. Man kan riktigt se nu hur hela magen rör sig nu när bebisen sparkar där inne. Emilia är världens goaste och pussar och klappar mycket på magen och säger att det är hennes bebis där inne, sedan klappar hon sin egen mage och säger att det är en bebis där med.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback