Bastutjejen

Så här glad är Emilia när hon får basta!
 
Och såhär trött är man efteråt
 
 

Kommentarer
Evelina säger:

Hej! Har följt din blogg lite smått och låt mig säga dig att din tös är verkligen jätte fin! Riktig mini modell;) Har läst att du har åkt flygplan med henne ;) Hur funkade det med amningen? Dvs, var det obekvämt att amma fritt eller ger du ersättning vid "såna" tillfällen. Tyckte inte bvc att det var för tidigt för att flyga med henne eller basta t e x? Bvc brukar vara emot allt känns det som :( Har själv en tös på 1år och jag vågar sj inte flyga med henne :(

Svar: Hejsan! Tack så hemskt mycket och vad roligt att du läser min blogg =) Ja det var första gången nu som vi var ute och flög. det funkade väldigt bra eftersom att hon sov nästan hela tiden. Till mig hade BVC sagt att man ska helst amma vid start och landning så att dom inte ska få ont i öronen. Men Emilia sov vid landningen och verkade inte ha fått ont i öronen. Så för oss gick det förvånandsvärt bra. Jag ammade henne vid starten har inga problem med amma bara man har en filt över så folk slipper se, vill helst slippa ersättnignen så gott det går. När det gäller bastu och sånt så tycker jag att man själv får använda sunt förnufft. Vi har inte på någon jätte värme när Emilia bastar sedan sitter hon i en badbalja så hon svalkar sig och så räcker det med någon minut bara. Hade det varit jobbigt för henne så hade hon själv blivit ledsen. Man ska nog ta saker med en nypa salt om vad folk säger till en. Du känner själv ditt barn bäst och vet vad som är bra för din dotter =) Tycker verkligen inte du borde vara orolig för att flyga! Det kommer säkert att gå jätte bra! Ha det så bra. Kram / Hanna
Mina popcorn

2012-07-04 | 04:12:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback