POLISKONTROLL

Det händer verkligen inte ofta men ibland så händer det att jag glömmer min plånbok hemma när jag tex. bara ska hem till mina föräldrar eller liknande. Det är ju bara det att jag har mitt körkort i plånboken och igår när jag skulle hem till familjen hade jag glömt att ta ut körkortet ur plånboken och ta med mig det. Kommer givetvis alltid på det när jag sitter fastspänd i bilen redo för att åka, men lat som jag är skiter jag i att springa tillbaka upp för att hämta det då det blir för jobbigt då jag även måste släpa med mig min 10 kg bebis (Säkert 20 kg med alla tjocka vinterkläder minnst) och som redan är halvt förbannad då jag med lite våld och tvång spänt fast henne i bilstolen några sekunder tidigare. Så tidigare idag när jag, Emilia, mamma och min syster Ida var ute och skulle åka och köpa gardiner till syrrans nya lägenhet vad fan tror ni inte händer då? Jo självklart poliskontroll!!! Dom vinkade in varenda jädra bil som kom körandes. Jag höll bokstavlig talat på att skita på mig eftersom jag inte hade ett körkort att visa. Jaha blir jag av med körkortet nu? Eller får jag en fet böter nu precis lagom innan jul? - Jag tror jag dör, shit vad pinsamt, jävla bra morsa som kör runt med sin unge i bilen utan körkort. Polismannen ber mig blåsa i alkoholmätaren och självklart visar den negativt. - Tack och ha en fortsatt trevlig dag. säger han sen och vi får köra vidare. What!! kollar dom inte ens att man har körkort?! Tror faktiskt det är fler muppar (som jag) som kör runt utan körkort eller saknar körkort helt och hållet en tisdag kl 13 än någon som kör runt packad. Men ingen kan vara mer lättad än jag åt detta. Jag vet en sak som är säker iallafall och det är att jag alltid ska ha med mig körkortet i fortsättningen när jag är ute och kör.
 
 
Mamma slipper fira jul på kåken iår.

Kommentarer
Tant Anna säger:

hahahah fy fan vilken tur Hanna! :D jag vet helt efterblivet de gör tydligen bara en kontroll åt gången. Antingen kontrollera körkort eller blåsa! sjukt men det är Sverige :)

2012-12-12 | 19:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback