En oväntad present

Som om det inte vore nog. Nu i agusti åker vi tillsammans med hela familjen till Kreta för att fira mamma och pappa som båda fyller 50 iår. De bjuder med alla sina barn, våra respektive och barnbarn på en veckas all inclusive semester.
 
I torsdags när min bror tog studenten och satt och öppnade alla sina presenter var det till sist endast två blåa kuvärt kvar. På den ena stod det Ida och på den andre stod det Hanna. Det var ett till mig och ett till min syster. Vi förstod ingenting, varför fick vi något? När vi öppnade blev vi väldigt chockade och mycket mycket glada och inte minst överraskade.
I brevet stod det: "Tiderna förändras....När du tog studenten önskade vi att vi kunnat ge dig en finare present. Därför är du nu bjuden på en studentresa. Jag står för resa och hotell, du för fickpengarna. Se till att du har möjlighet att vara bortrest den 29 oktober till den 1 november. Vart vi reser är inte bestämt..... kanske Istanbul...."
 
Så i slutet av oktober åker mamma, Ida och jag till Istanbul (som tydligen var bestämt enligt mamma, inte mig emot). Ska bli hur roligt som helst och nu har jag ännu mera kul att se fram emot.
Jag har verkligen världens bästa föräldrar!
 
Istanbul here we come!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback