Första inskolningsdagen

Här sitter en väldigt väldigt stolt och lycklig mamma. Ellas första inskolningsdag på förskolan gick hur bra som helst och utan minsta lilla problem. Dagen började med att alla barnen på hela förskolan var ute på gården och lekte. Ella sprang iväg med Emilia och jag fick snällt följa efter för att se vart de skulle ta vägen. Vi åkte rutchkana, cyklade, och gick runt på gården och checkade läget. Ella träffade direkt lite nya kompisar som hon lekte med, bla. en jätte söt pojke som hon busade och lekte jage med. Jag stod mest och tittade på men ibland ville hon komma upp i famnen om hon tyckte att det blev lite för mycket barn runt omkring. Efter att vi lekt ute en stund började det att ösregna. Då passade det utmärkt att gå in och förtsätta leka inomhus. Efter en stund blev det samling då Ella blev presenterad inför de andra barnen och sedan sjöng vi sånger ifrån sångpåsen.
 
Vid lunchen åt Ella jätte bra men direkt när hon var färdig ställde hon sig upp på stolen och visade att hon var färdig och ville komma ner. Sitta snällt och vänta tills alla andra barnen ätit färdigt vet hon inte riktigt vad det är. Efter maten var det dags för vila. Jag gick in tillsammans med Ella i vilorummet och la Ella på madrassen, vilket hon försökte gå upp ifrån några gånger. Varje gång la jag henne och förklarade att hon skulle sova en liten stund. Mer än 5 minuter tog det inte förens hon sov gott trotts att hon hörde de andra barnen som fortfarande satt och åt i rummet brevid. Medans Ella sov gick jag ut och pärlade armband med Emilia och några utav hennes kompisar.
 
1,5 timma senare kom en nyvken men väldigt glad Ella ut med toffsarna på snedden. Hoppa upp och satte sig i knät och ville genast vara med och göra det samma som syrran och de andra barnen. Dagen gick otroligt fort och när Ella hade vaknat var klockan nästan två och det var dags för oss att tacka för oss. Ella kramade sina nya fröknar och viknade glatt hej då.
 
Jag hade inte vågat hoppas på en bättre start än det här. Det känns verkligen hur bra som helst. Jag kan inte vara mer stolt över min lilla stora Ella som varit så himla duktig idag. Vår grymt duktiga tjej.
 
Du är bäst Ella!!

Kommentarer
Mummu säger:

Så härligt! En trygg tjej !!

2015-08-24 | 22:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback