MVC

Det blev ett till besök hos Marie på MVC iallafall. Hade ju hoppats lite på att bebisen hade velat komma innan men så blev det inte. Så idag var det alltså dags igen. Emilia var på förskolan och Christian åkte iväg för att jobba så det var bara jag och magen där. Vi tog mitt blodtryck som var normalt och lyssnade på bebisens hjärtat som slog 140 slag i minuten. Sedan skulle vi mäta magen och fick ett mått på 34 cm. För två veckor sedan var måttet 35,5 vilket betyder att magen blivit mindre nu sedan sist vilket kanske inte är det resultat man vill ha. Men Marie kände att bebisen nu även fixerat sig ordentligt och låg långt ner med huvudet och att huvudet inte längre var "ruckbart" som det kallas och att magens mått kunde bero på detta. Sedan bertättade hon även att eftersom att de mäter med ett vanligt måttband så är alla mått alltid ungefärliga så det är egentligen ingenting att oroa sig över. Men jag ska ändå komma tillbaka till MVC om 1 vecka igen istället för om 2 som det egentligen skulle vart och ta nya mått på magen och har den inte växt då heller vill dom skicka mig på en tillväxtkontroll på sjukhuset för att se så att bebisen växer ordentligt som den ska. Jag är faktiskt inte alls orolig och hoppas bara på att jag slipper gå dit om 1 vecka och att vår bebis har kommit tills dess. Jag tror att bebisen kommer på fredag eller lördag. Christian tror Söndag eller måndag (även min mamma tror söndag/måndag). Så vi får se om någon av oss prickar rätt eller om vi har fel. Vi är väldigt förväntansfulla och spända iallafall. Jag är så nyfiken på Emilias reaktion över att få ett litet syskon. Jag tror hon kommer att bli jätte glad fast ganska chockad. Vi pratar mycket med henne om att det snart kommer en bebis här hemma och då är hon alltid glad och säger att när bebisen är ledsen ska Emilia ge den sin napp. Så det känns bra änsålänge. Nu får den lille/lilla ta och skynda sig hit bara.
 
Förhoppningvis var det sista besöket här idag
 

Kommentarer
Jennie studerar i Los Angeles säger:

fina bilder:D!!

2014-02-14 | 22:44:11
Bloggadress: http://jsjolin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback