Ultraljudet

För snart 1 vecka sedan i onsdags var Christian och jag på Östra sjukhuset för att göra vårt stora ultraljud på bebis nr 2. Jag hade längtat efter denna dagen så mycket och det var lite nervöst när vi satt där i väntrummet. Tusen tankar far runt i huvudet när man sitter där och väntar. Efter en stund blev vi inropade och jag fick lägga mig på en brits och Christian satt bredvid på en stol och framför oss hade vi en stor Tv skärm där vi fick se vår lilla bebis. Vi fick se att bebisen låg med sina fötter korsade precis som Emilia alltid gör vilket vi skrattade lite åt. Barnmorskan sa att det var en liten tjockis som låg där inne och att allt annat såg bra ut. Vi hade trott att bebisen skulle vara beräknad den 17e februari men den beräknade förlossningsdatumet blev förflyttad en dag bak till den 18e februari. Så just den dagen när vi var på ultraljudet var jag i vecka 20 (19+0). Vi fick med oss ett kort på bebisen hem som nu hänger på kylskåpet och som vi tittar på och undrar vad det är för en liten figur som ligger där inne i magen. Vi längtar som tokar alla tre.
 
Spännande, pojke eller flicka?

Kommentarer
Sara säger:

Vad spännande! Helt underbart!

2013-10-02 | 09:53:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback