Vecka 27

Idag är vi inne i vecka 27 (26+5). Är redan inne i graviditetsmånad 7 och nu känns det som om det sakta men säkert börjar närma sig februari. Lite skrämmande att tiden går så fort under denna graviditeten när varje dag kändes som en evighet under den första. Nu är det bara 12 veckor kvar tills vi ska bli 2 barnföräldrar. Under dessa veckor sedan jag skrev sist har jag känns mig mycket tröttare och eftersom att magen växer hela tiden känner jag mig även större och tyngre. Jag har gått upp runt 10 kg redan. Det börjar bli jobbigt att ta på sig skorna och böja sig ner. Känner av lite i ryggen om jag sitter stilla för långa stunder. Förra veckan vaknade jag 2 nätter i rad av världens kramp i benet vilket inte var speciellt mysigt. Halsbrännan har dykt upp igen och jag springer fortfarande på toa och kissar 1000 gånger om dagen. Men annars är allt toppen! Men det är mysigt med all rörelse i magen och nu sparkas det både högt och långt, speciellt när man lägger sig om kvällarna och ska försöka sova. Emilia gosar, klappar och pussar på magen ofta och säger bebis. Det ska bli spännande att se hur hennes reaktion blir när bebisen väl kommit. 
 
Vecka 27 (26+5)

Kommentarer
Camilla säger:

Jag tror du får en pojke!

Svar: Ja det ska bli spännande att se vad det är för någon som ligger där inne =)
Mina popcorn

2013-11-21 | 00:48:00
Bloggadress: http://mammatilltresmatroll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback