Stor dag

Igår var en väldigt stor dag för Emilia. Det var premär på Knatteskutt som är en dansgrupp som hon nu börjat i. Alla som känner Emilia vet att det absolut bästa hon vet är verkligen att dansa och hon har dansat sedan innan hon kunde gå, då stod hon och höll i sig i soffan och juckade till musiken. Varje dag "tvingas" vi se på olika dansa och sång uppträdanden här hemma. Så ni kan ju tänka er att lyckan var total igår när det äntligen var dags. Elak mamma som jag är fick jag ju för mig att det var förra veckan redan och sa redan då till henne att "Idag är det dans efter förskolan" Emilia hoppade och skrek av lycka tills jag senare på eftermiddagen kom på att "NEJ shit det är först nästa vecka det börjar". Väldigt längesen man kände sig så jäkla dum och elak. Hon var så glad och ivrig och så var jag tvungen att säga att "oj jag hade visst fel det börjar nästa vecka".
 
Men så igår var äntligen rätt dag kommen och Emilia och jag var inne på H&M en snabbis och köpte nya "danskläder" innan dansen och Emilia var stolt som en tupp och kände sig så vacker i sina nya tights och nya  linne. Dansen gick jätte bra och Emilia var så duktig och det verkligen lös om henne när hon skuttade runt i rummet. Egentligen skulle föräldrarna vara med första gången men Emilia förklarade väldigt tydligt för mig att jag absolut inte fick vara med och dansa utan sitta snällt på bänken och titta på. Härligt att veta att hon skäms för mig redan, tänk då när hon är tonåring. Hjälp. Så nu blir det dans 1 gång i veckan hela hösten. Härligt!
 
 

Kommentarer
Mummu säger:

Såååå fin danstjej. Väntar redan på inbjudan...

2015-09-11 | 06:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback