Leos lekland

Igår slutade jag skolan klockan 12 redan och Christian och flickorna mötte upp mig i stan. Vi hade bestämmt träff med Patrik, Camilla, Alicia och William i kungälv på ett lek och bus hus. När vi närmar oss ringer de upp oss och säger att de rdean är framme men att det är stängt hela veckan för ombyggnation. Typiskt, vi bestämmer oss istället för att åka till Leos lekland i Borås.  
 
Så efter halva Sverige runt blir det en hel dag på Leos lekland istället. Det var väldigt lugnt och inte alls mycket folk där och flickorna kunde springa runt och åka hur mycket de bara ville och orkade. Även Ella och Wille tyckte att det var väldigt spännande med de stora rutchkanorna och fick åka med. Även vi vuxna hängde på och åkte rutchkanor, hoppade studsmatta, cycklade och lekte i bollbhaven. Efter några timmar på Leos var vi alla helt slut och väldigt hungriga. Det tar på krafterna att hänga med i Alicias och Emilias tempo.
 
Efteråt stannade vi till i Åhaga outlet och Nelly shop där jag hittade två fina kjolar, Christian hittade 2 t-shirts och Emilia hittade en klännig och ett par trosor hon valde ut själv. Ella fick nöja sig med att ärva detta om några år.
 
Sedan blev sista stoppet innan hemgång Burger king och jag tror klockan var efter nio på kvällen när vi äntligen var hemma igen nöjda, glada och trötta efter en heldag med familjen Andersson.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback