Ledig dag

Imorse eller rättare sagt inatt fick Ella för sig att vakna 04.35??! Hur pigg som helst satt hon upp i sängen och gjorde killi kill och skrattade högt när hon kittlade Christian i ansiktet. Själv vände jag mig bara om drog täcket över huvudet och ville bara dö när jag såg vad klockan var. Efter att hon lekt en stund somnade hon äntligen om och sov fram tills att klockan ringde och det var dags att gå upp och göra oss iordning för att lämna storasyrran på förskolan.  
 
Idag är jag ledig ifrån skolan och därför har Christian gått in och jobbar hela dagen idag från 8 till 23 ikväll. Så idag är det bara jag och tjejerna hemma. Just nu sover Ella middag vilket är den enda någorlunda lugna stunden på dagen så jag tänkte sätta mig och försöka läsa lite kurslitteratur innan damen vaknar igen och det är fullt fart igen som vanligt. För lediga ifrån skolan är vi inte dirket utan tanken är egentligen att man ska vara hemma och studera hela dagen men det är inte alltid så lätt att få ihop det så när man har små barn hemma och man måste jobba för att få ihop pengar. Jag får plugga så mycket jag bara orkar och kan ikväll när de somnat istället.
 
Ella har hittat min väska med alla skolsaker i. Räcker att man vänder sig om någon minut så ser det ut såhär när man kommer tillbaka.
 

Kommentarer
Ida Nilsson säger:

När jag läste på högskolan tänkte jag ofta på de som hade småbarn. Jag är grymt imponerad av er!

Svar: Tack ja det är inte alltid lätt, det är då man undrar varför man inte pluggade vidare direkt efter studenten ;) Lätt att vara efterklok. Men det blir alltid bra till slut bara att bita ihop i 3 år till ;) Kram!
Mina popcorn

2015-05-19 | 13:11:23
Bloggadress: http://idacnilssons.blogg.se/
Ida Nilsson säger:

Det kan jag tro! Jag jobbade ett halvår men valde sedan att plugga vidare till förskollärare. 2 år i arbetslivet och jag är nu mammaledig. Blev ganska bra ändå ;) Kram!

Svar: Ja du tog allt i en lite bättre ordning än mig ;) Längtar så tills den dagen man är klar och slipper leva på mammapenning/csn som man gjort ett bra tag nu =)
Mina popcorn

2015-05-20 | 13:51:16
Bloggadress: http://idacnilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback