Torsdag

Idag har regnet öst ner precis hela dagen. Men vad gör det när man har regnkläder på sig? Hela morgonen var vi ute på förskolans gård och lekte i sandlådan, byggde sandslott och geggade med vatten. Ella var piggare idag och lekte mycket själv utan att jag behövde vara i närheten. Åt som en häst på lunchen och somnade som en stock på vilan. Även idag fick jag gå ifrån förskolan när Ella somnat, så jag passade på att åka iväg till gymmet och springa lite medans jag väntade på att klockan skulle bli 2 igen. En timma och 11 km senare var jag helt genomsvett, men så jäkla gött. Åt en kvarg i bilen påväg tillbaka till förskolan och hämtade flickorna. Allt hade gått hur bra som helst. Ella var vaken och gick runt och lekte med de andra barnen, hur nöjd som helst. 
 
Efter förskolan åkte vi och handlade mat, Emilia sa att hon väldigt gärna ville baka kanelbullar idag. Sagt och gjort på eftermiddagen/kvällen bakade vi bullar. När bullarna var klara var klockan så mycket att det blev lite bulle och mjölk till kvällsmat sedan direkt i säng. Det tar på krafterna att gå på förskolan. Imorgon är det fredag och Christian är ledig och det är sista dagen på förskolan för denna veckan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback