Tillbaka till verkligheten

Nu är det slut på "sommarlovet". Jag har verkligen haft semester och inte orkat blogga eller uppdatera någonting här inne men nu ska jag ta mig i kragen för ungefär 150e gången och försöka få fart på det hela igen. Ni är ju trotts allt mellan 20-30 personer som kikat in varje dag under sommaren fast jag inte uppdaterat ett dugg. Stort tack till er vilka ni nu är.
 
Idag var det alltså sista dagen på Emilias sommarlov, min mammaledighet och Ellas "vara hemma med mamma" period. För imorgon börjar allvaret och Ella ska skolas in på förskolan. Det blir på samma avdelning som Emilia går på så jag är inte det minsta nervös eller orolig inför detta. Jag vet att det kommer att bli hur bra som helst och att Ella kommer att trivas minst lika bra som storasyrran gör med alla sina kompisar och fröknar. Hela första veckan är tanken att jag eller Christian ska vara med hela dagen på förskolan tillsammans med Ella så att hon lär känna alla de andra och känner sig trygg där utan att vi lämnar henne. Denna typ av inskolning hade vi med Emilia med och det har funkat kanon. Så imorgon är det alltså jag som ska vara med på inskolningen ifrån klockan 9-14. Jag misstänker jag kommer sova som ett litet barn imorgon natt.
 
Nästa vecka om allt gått bra ska vi börja lämna Ella själv på förskolan. Men eftersom att jag börjar skolan nästa vecka på måndag är det Christian som har fått ta ledig för att vara hemma ifall de ringer oss om det skulle vara några konstigheter.
För min egen del tycker jag detta ska bli hur skönt som helst. Har varit trött på att gå hemma ett tag nu och klättrar på väggarna av rastlöshet. Ska bli så roligt att börja i skolan igen och så roligt att flickorna ska få gå på samma avdelning och ha det roligt på förskolan tillsammans med sina kompisar. Emilia har tjatat i flera veckor nu i sommar "Är det inte dags för dagis snart, mamma?" Hon har längtat som en tok och nu är det äntligen dags igen. Nu kör vi!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback