Vår nya familjemedlem

I fredags fick vi en ny familjemedlem som vi är väldigt stolta och lyckliga över. En volvo V70! Vi har tittat på ny bil ett tag nu med tanke på att vi behöver mer utrymme i bilen då det snart ska få plats med ett till barn och en stor syskonvagn i bagageutrymmet. Vi köpte bilen begangnad hos en vän till Christian som äger en bilfirma och fick en väldigt fin bil till ett mycket bra pris. Vilket uppskattas otroligt mycket. Kontakter är A och O här i livet. Så detta är alltså bilen som jag och barnen (och Christian när han inte jobbar) kommer att glida runt i på dagarna. Nu ska man bara vänja sig vid lite småsaker som att det inte längre finns någon handbroms man kan dra, utan nu sitter det en knapp på vänster sida om ratten som är handbroms. Nu vrider man inte om bilnyckeln när man startar bilen utan trycker in hela nyckeln i ett "uttag" och startar bilen med en knapp. Jag kan inte speciellt mycket om bilar, men detta var verkligen för mig helt nytt, visste inte ens att det fanns sådana konstigheter. Den största skillnaden är ändå att Emilia numera sitter i baksätet istället för där framme brevid mig som hon gjort sedan hon föddes. Vi kände att det var lika bra att montera in hennes bilstol i baksätet eftersom att hennes lillasyster eller lillebror ska sitta där framme nu om några veckor redan. Först var jag lite orolig att Emilia skulle bli arg eller ledsen av att behöva sitta själv i baksätet men det har som tur är gått hur bra som helst hitills och Emilia verkar bara tycka att det är spännande och roligt att sitta i baksätet som en "stor tjej" som vi berättat för henne att hon nu är som sitter där bak. Så alla i familjen är mycket nöjda med vårt nya inköp.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback