FJÄRDE DAGEN

Ett av mina nyårslöften (precis som sju miljoner andra svenskars) var att jag skulle sluta äta socker. Jag är riktigt sockerberoende och äter godis flera (nästan alla) dagar i veckan. Varje kväll de senaste två månaderna när barnen lagt sig har man tagit fram godsaker som man suttit och vräkt i sig utan att skämmas. Nu var det dags att bryta denna dåliga vana och få ett slut på detta småätande. Alltså är jag inne på min fjärde dag nu utan något socker alls. Igår när jag och flickorna var på kalas fick jag tacka nej till tårta och jag fick verkligen hålla mig ifrån att låta bli att äta upp flickornas godis de hade fått i fiskedammen. SKITTUFFT. Godis är det absolut bästa jag vet och när alla andra äter tårta och godis framför ögonen på en var det inte lätt att motstå. Men jag är stolt över mig själv att jag klarade det. 4 dagar utan godis eller socker fast vi tyvärr har hela skafferiet fullt med barnens godis och sötsaker här hemma. Hela tiden tänker jag på vad som HADE varit gott att äta men så kommer man på sig själv att nej tyvärr det är slut på det. Får se hur länge jag klarar mig nu. Vill verkligen inte vara sockerberoende. Vill komma igång igen med träningen och må bra och känna mig bra igen som jag gjorde när jag var igång i sommras/höstas. Tre träningspass har jag lyckats klämma in nu iallafall på detta nya år och det är grymt bra. Nu ska jag bara hålla detta med sötsakerna också så blir detta grymt!
 
Imorgon väntar jobb igen och nästa vecka har jag en sarstenta (skriftligt prov) som ska göras då jag missade den första när mamma, syrran och jag var i Istanbul. Världens tråkigast och svåraste kurs, matematik. Mycket att hinna plugga nu med andra ord, samtidigt som man ska jobba, träna och hinna vara mamma. Bara att bita ihop. (Ge mig lite godis så löser det sig).
 
Bild från sommras när man hade lite färg och vägde några kg mindre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback