Grodjakt

Idag kan ha varit den tråkigaste och långsamaste dagen på väldigt länge i skolan. Satt från klockan 9.00 fram till 14.00 och bara vämntade på att det skulle bli min tur utav 60 personer för att få personlig respons utav läraren på min tenta som ska lämnas in färdig nu på fredag. Lite små ändringar som behövde göras men inget större så det kändes väldigt bra så imorgon tänkte jag fixa det sista och sedan skickar jag in den. Sista dagen på kursen är på fredag egentligen men eftersom jag är i stort sett klar redan med den tar jag sommarlov redan imorgon tänkte jag. Härligt!
 
När jag äntligen kommit hem ifrån skolan tog vi och åkte upp till en kyrkogård som ligger en bit bort där Emilia och hennes farmor & farfar hade varit någon vecka innan och fångat grodyngel. Vi tyckte att det var dags att våra stackars små grodyngel här hemma fick sig lite fler kompisar, plus att det var dags att byta ut vattnet då det började flyta runt mer och mer grodskit och vattnet började bli väldigt grumligt. Men hink och spade fick vi med oss lite fler yngel och fyllde på med nytt och fräscht vatten. Emilia tyckte även att grodorna skulle ha lite blommor i skålen så nu ser det väldigt piffigt ut i grodornas bo.
 
Nu sover flickorna efter en lång dag. Nu är det bara den traditionella snabbstädningen kvar som vi gör varje kväll efter att barnen somnat. De två lyckas alltid få det att se ut som en bomb slagit ner i precis hela lägenheten. Sen blir det film för Christian och min del.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback