Nytt jobb

Sjukstuga här hemma för andra veckan nu. Började med magsjuka och vi åkte på skiten hela familjen. Först barnen, sedan blev även jag sjuk och sist Christian så vi fick alla turas om att ta hand om varandra när vi kräktes här hemma kors och tvärs. Direkt efter magsjukan blev vi alla dunderförkylda. Flickorna är fortfarande snorga och inte redo för förskolan så de blir hemma resten utav denna veckan med. Underbart med vinter och alla jäkla sjukdomar som avlöser varandra. Livet med småbarn.
 
Imorgon börjar jag på ett nytt jobb. Lite komiskt är att för exakt på dagen imorgon för 4 år sedan gick jag på föräldraledig när jag var gravid med Emilia. Så med andra ord har jag inte arbetat på exakt 4 år. Men imorgon är det alltså dags igen. Jag är ledig från skolan hela december och halva januari då min klass läser en kurs som jag redan läst under termin 1 därför passar jag på att arbeta under denna tid som jag inte har plugg. Sedan hoppas jag även på att kunna jobba lite extra medans jag pluggar och under lov. Jag ska arbeta på en förskola här i Partille som timvikare och jag kan bli inringd lite när som helt. Som det ser ut nu ska jag jobba imorgon och på torsdag. Det ska bli väldigt spännande och roligt att få komma ut och jobba lite och jag hoppas att jag kommer att trivas.
 
Nu ska jag lägga mig så att jag är pigg och glad imorgon och inte skrämmer några barn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback