MVC Besök

Idag var det återigen dags för MVC besök och kanske tom. det sista om vi har lite tur. För jag måste erkänna att det känns väldigt skönt att det snart är över och nu vill jag veta vem den lilla/lille är som gömmer sig inne i magen. Eftersom att Emmi är hemma från förskolan fick hon snällt följa med och skötte sig hur bra som helst och satt och tittade och lyssnade när vi pratade med vår barnmorska Marie och sedan mätte magen och lyssande på bebisen hjärta. Idag var hjärtslagen 133 slag i minuten och magen var 35 cm stor. Alla mina prover visade att alla mina blodvärden och annat var perfekta och precis som innan jag blev gravid vilket var skönt att höra. Antingen måste jag ha väldigt bra värden nu eller jädrigt kassa som "ogravid". Lite komiskt bara. Vi tog en vikt och jag har gått upp 16-17 kg sedan jag blev gravid vilket inte känns så jobbigt jämfört med när jag väntade Emilia och vägde över 90 kg i slutet. Sedan skrev vi förlossningsbrev och lite om vad vi hade för önskemål och tankar kring förlossningen. Jag fick en ny tid igen om två veckor men Marie sa att detta kanske var det sista besöket nu med tanke på att Emmi var tidig och att detta barnet troligtvis kommer att bli det med. Vi får vänta med spänning och se vad som händer.
 
 
Vecka 38. (37+0) 20 dagar kvar tills BF.
 
Världens finaste sällskap fick man med sig idag
 

Kommentarer
Diego Medina säger:

Jag är helt säker på att du och Christian har världens sötaste Emilia ;-)

2014-01-30 | 00:54:10
Lisa säger:

Hej Hanna tack för en bra blogg , tänkte fråga dig hur mycket gick du upp under din första graviditet? Du nämnde att du har gått upp 16-17 under denna 2 graviditeten . Hur ser du på det är det viktigt för dig att tappa dina mamma kilo direkt är det prio 1? Hur ser du kring det hoppas du svarar. Lycka till med allt inte långt kvar nu. Kram Lisa

2014-01-30 | 22:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback