18e februari

Den 18e februari var vår lilla bebis beräknad och på morgonen runt 9 tiden började det som en kraftig mensvärk. Jag sa till Christian att nu kändes det som att något var på G och att vi för säkerhetsskull skulle hålla Emilia hemma från förskolan och lämna henne hos min pappa som var ledig hela dagen istället. Christian som lyckligtvis var ledig även han från jobb denna dagen tog bilen och lämnade Emmi hos morfar medans jag stannade kvar hemma och packade ihop våra saker och städade hemma. Runt 11-12 tiden började jag att få lite mer "värkar" men de gjorde fortfarande inte speciellt ont utan kändes mer obehagliga. Christian låg i sängen och spelade Fifa och jag låg bredvid och spelade spel på mobilen. Vid 15 tiden började värkarna att göra ont men de kom med 7-9 minuters mellanrum vilket inte är speciellt ofta. Jag ringde ändå in till förlossningen för att fråga de när de tyckte att det var dags att åka in och de sa att när det är ens andra barn så spelar det ingen roll om värkarna är täta eller ej bara de är mer regelbundna. Hon tyckte ändå att om jag mådde bra skulle jag avvakta lite till. Så vi satt hemma i 1 timma till och vid 16 tiden ringde jag tillbaka och sa att mina värkar var regelbundna och att vi nu ville komma in. Vi blev tillsagda att åka till Östra sjukhuset där även Emilia är född och Christians mamma kom och hämtade oss och släppte av oss utanför entrén. Jag mådde fortfarande väldigt bra och hade bara värkar var 8e min ungefär. Kändes lite konstigt att åka in redan när man fortfarande mådde så "bra" som jag gjorde då jag gemförde sist med Emilia då jag låg hemma och grät av smärta innan vi tillslut fick åka in. Klockan var ca 16.30 när vi blev inskrivna och fick vårt rum. De lyssnade på Bebisen hjärtljud och mätte mina värkar och allt var bra. Jag gick in och duschade en stund och när jag kom ur duschen var mina värkar väldigt kraftiga och täta och jag fick lustgas direkt. Mellan varje värk tog Christian lustgasen och han var nog minst lika borta som jag var om inte mer. 

 

Sedan gick allt väldigt fort, redan efter några minuter la de henne på mitt bröst! En liten flicka!! Klockan 18.42 föddes hon 50 cm lång och 3070 g. Världens bästa, underbaraste känsla och all smärta som man känt var som borta. Allt hade gått hur bra som helst och det var verkligen en drömförlossning som inte hade kunnat gå bättre. Vi hade världens gulligaste barnmorska som var helt fantastisk och jag är så lättad, lycklig och tacksam att allt gått så bra som det gjort och att det äntligen är över. Men mest av allt att vi har vår fina, friska dotter här hos oss! Hon är helt perfekt och en kopia av sin storasyster. Christian och jag är väldens lyckligaste och stoltaste tvåbarnföräldrar till de två finaste tjejerna i världen.

 
 

Kommentarer
Veronica säger:

Vad skönt att allt gick så bra när prinsessan kom! Stort grattis igen. Kram

Svar: Tusen tack Veronica! Helt underbar känsla! Kram!
Mina popcorn

2014-02-22 | 14:02:37
Bloggadress: http://lifeasveronica.blogg.se
A J säger:

Stolt morbror !

2014-02-22 | 15:42:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback