Nya skor

I nästan en veckas tid nu har det varit riktigt varmt, soligt och underbart vårväder. Så vi har hängt ute en hel del nu dessa dagar. I lördags jobbade Christian så jag och tjejerna åkte till Allum och träffade min mamma och syster. Min mamma köpte nya vårskor till Emilia som behövde något lättare på fötterna nu än sida varma vinterstövlar att ha ute och på dagis. Emilia som tidigare alltid totalvägrat att låta någon mäta hennes fot i skoaffärer var nu hur duktig som helst nu och lät tjejen i affären mäta hennes fot utan några som helst konstigheter. Sedan fick Emilia ta på sig skorna och "provspringa" (testa ifall skorna var tillräckligt snabba) i affären. Bara det att hon sprang direkt mot utgången men skorna på och jag hann precis ikapp henne innan hon kom fram till larmbågarna. Vi kom fram till att skorna var hur snabba som helst så dom fick det bli. Emilia var jätte glad och ville själv hålla i påsen med en ponny på med sina nyinköpta skor i. Sedan åkte vi med hem till mummu och morfar och gick ut på promenad så att Emilia kunde testa sina nya fina skor. Hon sprang fram och tillbaka för att vissa hur snabba hennes skor var. Efter ett tag somnade hon gott i sin vagn helt utmattad av allt springande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback