Vecka 18

 
Idag går vi och bebis nr 2 in i vecka 18 (17+0). Tänk att redan snart halva tiden gått. Tycker att det känns som om det gått mycket fortare under denna graviditeten än vad det gjorde när Emmi låg i magen. Då kändes varje vecka som en månad men nu tycker jag att tiden bara springer iväg. Antagligen för att vi nu har just Emilia som håller oss sysselsatta hela dagarna långa. Jag mår väldigt bra just nu det enda jobbiga är att jag måste springa på toa och kissa 111 gånger om dagen eftersom det känns som att någon trycker på blåsan hela tiden. Men det är ju en strunt sak egentligen så jag vill verkligen inte klaga. Om 2 veckor ska Christian och jag på vårt första stora ultraljud på östa sjukhuset och jag längtar som bara den. Ska bli så roligt att få se vår lilla mini. Jag minns när vi var på vårt första ultraljud för att se Emilia i magen och vi var så lyckliga när vi såg våran lilla skit där inne som låg och sög på tummen och vände oss rumpan till när sköterskan skulle ta kort. Kortet vi väl fick hem hängde vi sedan upp hemma på kylskåpet och jag minns att jag gick och pussade på kortet varje morgon/kväll i smyg. Oj vad man längtade då. Redan då bara av att se på den suddiga svart/vita kortet tyckte man verkligen att det var väldens vackraste och underbaraste barn man hade.
 

Kommentarer
Tanja säger:

Tack för en fin blogg, Ingen magbild? :) hade vart kul och se. Lycka till med allt

Svar: Tack vad roligt att du tycker det. Har tyvärr inte tagit någon denna veckan. Men jag lovar att det kommer snart :) Kram!
Mina popcorn

2013-09-10 | 22:48:55
Jessica säger:

Det går jättefort andra gången! Ska ni ta reda på kön?

2013-09-11 | 06:49:28
Bloggadress: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback