Mammakläder

Ett väldigt stort minus med att vara gravid är att man nästan aldrig vet vad man ska ha på sig. Jag kan stå inne i garderoben här hemma i säkert 20 min och bara stirra in bland kläderna utan någon större framgång. Sen provar man typ 10 olika tröjor och 5 olika jeans/byxor utan att man tycker att någon passar för att allt ser man för "tjock" ut i eller så sitter det bara helt enkelt skit fult på. Jag minns när jag var gravid med Emilia, stackars Christian fick springa och gömma sig när han visste att jag skulle in i garderoben och välja kläder om vi skulle ut och göra något. Jag hade nog mer raseriutbrott än vad mina fingrar kan räkna till. Inte alls roligt. Det är ju kanske inte världens roligaste sak att lägga sina pengar på, kläder som man bara kan ha i några månader och sedan är det ju oftast ganska dyrt med tycker jag. Men så denna gången bestämde jag mig för att "unna" mig lite kläder i alla fall, eftersom att kläderna från första graviditeten inte längre passar då jag vägde väldigt många fler kilo än vad jag gör nu. Men så hittade jag till min stora glädje att dom sålde mamma kläder på min absoluta favorit klädersida på nätet. Ett engelskt företag som heter Asos.com. Väldigt fina kläder till väldigt bra priser. Så idag ungefär 1 vecka efter att jag gjort min beställning fick jag hem mitt efterlängtade paket med kläder. Så nu slipper Christian gömma sig och jag slipper att gå runt naken eller få mina flipp. Alla är nöjda och glada. Härligt.
 

 

Kommentarer
Olivia säger:

Hej Hanna tack för en bra blogg , mamma kläderna var fina men blir fundersam över dom dära shortsen och det där extremt korta linnet är mamma kläder. Känns inte att det är något man kan gå med när man är gravid. Jo sen tänkte jag på en annan sak hur har du ork att fixa till dig så som du gör? Och vara så snygg hela tiden tar gärna tacksamt i mot tips .

Svar: Tack så mycket för din kommentar. vart ska jag börja? Shortsen har jag inte beställt utan det var toppen på den bilden. Har den dock inte som linne utan som bh-topp/under tröjan så du behöver inte vara orolig ;) Hade varit väldigt konstigt om en gravid gick klädd så ja. Sen att jag orkar fixa mig? Vet inte vad som menas med fixa men jag brukar sminka mig innan jag ska till skolan. lite puder och mascara det tar mig 10 min så det är inte speciellt jobbigt =) Sedan när jag kommer hen brukar jag ta på mig mjukisbyxor och tvätta bort sminket så känner mig väldigt sällan "fixad". Ha en trevlig kväll. Kram
Mina popcorn

2013-09-13 | 12:26:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback