Det är mycket nu

Längesen man skrev något här inne. Vi har haft fullt upp med både det ena och det andra här hemma och jag har varken haft tid eller ork till att blogga. Men nu så har man fått andas lite och förhoppningsvis hittat lite ny energi. Tänkte bara berätta lite kort om en del som hänt sedan sist.
 
Emilias inskolning är färdig och det har gått bättre än vad både jag och Christian vågat hoppas på. Sista veckan när vi lämnade henne själv hela dagar var hon ledsen när vi sa hej då men sedan hade det gått över fort och fröknarna berättade att allt hade gått jätte bra och att hon ätit bra, sovit bra under vilan och haft det bra och varit väldigt nöjd i övrigt. När vi senare på eftermiddagarna kommit för att hämta henne är hon inte alls sugen på att följa med oss hem. Då vet man att det stämmer. Hon trivs på sitt nya dagis, med sina nya fröknar och sina nya vänner.
 
Vår nya "dagens höjdpunkt" är i alla fall när vi får hämta hem henne ifrån dagis.
 
 
I veckan har jag även umgåtts med bl.a. Sofia. Vi sågs på stan och lunchade ihop. Det blev på mitt nya favoritställe i stan som Sofia visat för mig. Deli tror jag det heter och dom har Göteborgs bästa sallader. Vi åt tjötade och allt mellan himmel och jord som vanligt och hade det jätte mysigt.
 
 
 
 
I veckan var vi även hemma en sväng och hälsade på min kusin Jari med familj på fika. Barnen hade roligt och lekte så fint tillsammans medans vi vuxna satt och snackade skit.
 

 
 
Skolan går bra för mig (tror jag) det är väldigt mycket nytt nu i början och mycket att hålla koll på. Det känns som om man har koll på läget samtidigt som att man känner sig totalt förvirrad. Men det är väldigt roligt och än sålänge trivs jag väldigt bra. Dessutom har jag hamnat i en väldigt bra basgrupp (som man ska plugga ihop med) med väldigt trevliga tjejer så det är också ett stort plus.
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback