MVC & Vaccination

Idag var både jag och Christian hos barnmorskan på MVC för att ta lite prover och lyssna på bebisens hjärta och mäta magen. Alla mina värden var perfekta så det kändes väldigt bra. Sedan mätte vi magen och den var 24 cm precis som den brukar vara i vecka 24 som jag är i nu. Bebisen gömde sig hela tiden när vi skulle lyssna på hjärtat men till slut fick vi ett bra ljud och slagen var mellan 130-145 slag i minuten. Sparkade som en galning gjorde bebisen i alla fall när barnmorskan la appareten som lyssnar av hjärtat mot magen. Nu ska vi tillbaka dit nästa gång om 4 veckor och då är vi i vecka 29 redan. Oj vad tiden går fort. Jag blev rekommenderad av barnmorskan att även ta influensa vaccinet eftersom att gravida är i "riskzonen" för att drabbas av influensa och att detta kan vara farligt för barnet i magen så det passade utmärkt eftersom dom idag hade dropp in på vårdcentralen som ligger dörr i dörr med MVC. Så vi stannade till där på hemvägen och jag fick sprutan och är nu förhoppningsvis immun mot säsongens influensa. Bäst att ta det säkra före det osäkra.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback