Fika

Igår hade vi en kort dag i skolan med endast en föreläsning tidigt på morgonen. Jag stressade ihjäl mig på morgonen och sprang till bussen i ösregnet, när jag väl kommer fram så är självklart bussen 10 min sen och jag kommer fram till skolan prick klockan 8.00 när föreläsningen börjar. Föreläsningen visade sig vara något av det sämsta jag någonsin varit på så efter ca 30 min reste jag mig upp och gick. Min syster som satt bredvid mig följde oxå med. Som tur var satt vi i kanten precis vid dörren så det märktes inte så tydligt att vi "smet". Istället gick vi till bibilioteket och gjorde lite vettigare saker som att arbeta på en inlämningsuppgift vi hade tills idag istället för att sitta där och halvsova på en tråkig och helt meningslös föreläsning. Efter skolan gick vi och träffade Anna inne i stan som jag inte sett på flera veckor. Vi gick alla tre till Café Fröken Olsson och åt frukost och tjötade, massor att ta igen efter all tid. Det var verkligen välbehövligt att äntligen få göra något annat än bara vara i skolan eller sitta hemma och plugga vilket det känns som jag bara gjort nu det senaste. Får hoppas att det lugnar ner sig lite i skolan snart så man får mer tid till sina vänner och sig själv. För det har jag saknat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback