Emilias nya rum

Idag har vi haft en lycklig tjej här hemma. När vi kommit hem efter att ha varit på Ikea och köpt henne en ny säng och lite annat började Christian att montera ihop möblerna direkt medans jag ställde mig och lagde mat. När Emilia sedan satt inne i vardagsrummet framför tv:n och åt sin mat skyndade Christian och jag oss med att fixa iordning hennes rum utan att hon såg. Idag bor vi tyvärr lite trångt i en lägenhet som är en 2,5a och vi båda kände att det hade varit roligt för Emmi att få sig ett eget rum med alla sina leksaker där hon kan leka. Då vi tyvärr för tillfället inte har något eget rum att kunna ge henne bestämde vi oss för att göra om vår matsal till Emilias rum istället. Eftersom att vi ändå är grymt dåliga på att sitta där och äta och att det i dagsläget endast används till att jag sitter där när jag ska plugga köpte vi även ett litet skrivbord som jag kan sitta vid istället och göra mina skolarbeten. När vi fått klart i hennes rum ropade vi på henne och bad henne komma och titta. När hon fick syn på sitt nya rum sa hon wow. Jag antar att det är ett bra tecken. Vi ringde facetime till mummu, morfar och moster och Emilia visade upp sitt nya rum stolt som en tupp och visade alla sina gamla leksaker som fanns där och sedan ringde vi även farmor och farfar och visade rummet igen. Efter det har hon lekt där inne tills det var dags att lägga sig. En väldigt nöjd tjej och ännu nöjdare föräldrar, för det finns verkligen inget bättre känsla än att se sitt barn lycklig. Så nu känns det jätte bra att våra små ytor här hemma kommer till bättre användning tills den dagen vi hittar något större. Men vi ska inte klaga vi har det bra här hemma. Så länge Emilia har det bra så är det de absolut viktigaste för oss.
 
 

Kommentarer
Jessica säger:

Jättefint! Vart köpte ni mattan?

Svar: Tack så mycket! Den köpte vi faktiskt igår på Ikea =)
Mina popcorn

2013-10-17 | 07:19:38
Bloggadress: http://www.lawendelgoteborg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback