Två sjuka tjejer

 
Igår väckte jag Emilia tidigt för att göra henne iordning inför dagis. Men ingenting gick som det skulle, hon ville inte gå upp ur sängen, vägrade ta på sig kläder (fick nästan klä på henne med våld), hon vägrade att äta någon frukost ville inte borsta tänderna och var bara ledsen och arg. När vi till slut kom iväg berättade jag för hennes fröknar att hon inte varit sig själv på morgonen men att hon heller inte verkar vara sjuk eller så men att dom gärna fick ha lite extra koll på henne under dagen och ringa mig om det var något. Det kändes inte alls roligt att behöva lämna henne när hon inte kändes 100. Men eftersom att jag har praktik och Christian åkt iväg på jobb samma morgon hade jag inget direkt val.
 
Jag blev givetvis 15 min sen till min praktik pga. allt bråk på morgonen och kände mig lagom stressad över detta. Väl på praktiken berättad jag för min handledare att Emilia hade inte riktigt varit sig själv på morgonen och bad om att få ha på mig min telefon i fickan ifall dom skulle ringa mig ifrån hennes dagis under dagen. Sedan skulle barnen ha samling och min handledare som bad mig stå vid sidan av och filma henne och barnen när dom sjöng och dansade. Jag ställde mig en bit för att filma och efter kanske 5-10 minuter började det att snurra ordentligt i huvudet på mig och svartna för ögonen. Jag kände att jag var på väg att svimma så jag gick iväg och satte mig på en stol i rummet intill för att inte ramla ihop framför barnen. Jag var helt kallsvettig och kände mig lätt spyfärdig medans huvudet inte ville sluta snurra. Då gick en annan personal förbi rummet utanför och jag förklarade för henne att jag kände mig svimfärdig och frågade om det fanns någonstans jag kunde lägga mig en stund då det kändes som om jag skulle trilla av stolen. Hon hjälpte mig in i personalrummet en bit bort där jag fick lägga mig i soffan och vila en stund. jag kände mig helt svag i hela kroppen och mådde jätte konstigt. Efter en stund kom min handledare in efter att ha hört vad som hade hänt och frågade hur jag mådde och bad mig ligga kvar och vila tills jag kände mig bättre igen. Efter 30 min kände jag min lite bättre och att jag ville ge det en ny chans, kände mig lite dum som låg där inne på soffan istället för att jobba. Jag gick ut igen och satte mig vid några barn som satt och puzzlade vid ett bord. Efter en liten stund var det dags för lunch och efteråt kände jag mig precis som vanligt igen.
 
Senare på eftermiddagen ringde min telefon i fickan och självklart var det en av fröknarna på Emmis dagis som berättade att Emilia inte varit sig själv idag utan att hon mest hade suttit och tittat framför sig och inte alls varit den aktiva och lekfulla Emilia som hon annars brukar vara. Lite småledsen och hängig. Så det var bara till att lämna praktiken och åka för att hämta lillstumpan på dagis som låg och sov i sin vagn när jag kom.
 
När vi kom hem la vi oss i soffan och tittade på film och myste, på kvällen fick även jag världens huvudvärk och kände mig inte alls bra. Vi somnade för natten båda två redan klockan 20. Även när jag vaknade imorse var huvudvärken kvar och jag kände mig som en jätte bebis som inte orkade ta mig upp ur sängen ens. Så nästan hela dagen har Emilia och jag spenderat i sängen framför tvn. Två sjuka tjejer, Emilia har i alla fall energi och vill leka emellanåt medans jag bara vill dra täcker över huvudet och inte vakna på 1 vecka. Känner mig som världens sämsta mamma som inte orkar med mig själv ens just nu. Men imorgon kommer pappa Christian hem ifrån jobbet och får ta hand om sina två sjuka tjejer. Skönt att denna långa, jobbiga dagen äntligen är slut i alla fall.
 
 

Kommentarer
skruffs pappa säger:

Imorgon kommer jag hem o tar hand om er ;-) lika trött efter 3 dygn på bortaplan men allt för er

2013-11-22 | 00:01:53
skruffs pappa säger:

Imorgon kommer jag hem o tar hand om er ;-) lika trött efter 3 dygn på bortaplan men allt för er

2013-11-22 | 00:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback