Bus eller godis

Idag var vi hemma hos Emilias farmor och farfar. Farfar Ricky som för flera år sedan bott i USA tycker att det är väldigt roligt med Halloween traditionen och ville gå ut och spöka med Emilia och hennes kusin Felicia. Jag ska erkänna att jag var väldigt skeptisk innan och tänkte att Emilia aldrig skulle gå med på att klä ut sig eller ens vilja följa med på något bus, men oj vad fel jag hade. Häxhatten och kappan åkte på utan problem och Emilia var den som gick med bestämda steg i täten när det skulle knackas dörr. Hon stod snällt och väntade med farfar och Felicia när de hade knackat på och när dom öppnade dörren sa hon inte "bus eller godis" som vi sagt att hon skulle säga utan istället sa hon "jaiha dis" som betyder jag vill ha godis. Det verkade fungera för det blev en hel del godis till tjejerna som var mer än nöjda. Emilia stannade mellan husen och tog en godis och stoppade i munnen och gick sedan vidare till nästa hus. Tjejerna skötte sig utmärkt och även farfar Ricky som också var utklädd dagen till ära. Efter ett par hus var alla nöjda med vad som tjänat in och gick hem och mumsade på sitt godis.
 
 

Kommentarer
Marina säger:

Hej jag undrar vart du har köpt din dotters svea jacka som jag såg på någon bild.. Ha det bra ;)

2013-11-01 | 16:07:17
Skuffs faster säger:

Emilias bus va allt för rolig!! Sprang in me blöta skor i husen :D

2013-11-06 | 22:04:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback