Min nya PT

När Christian och jag skaffade vårt gymkort på SATS i Januari tidigare i år ingick det även 3 kostnadsfria PT-timmar. Alltså 1 timma vid 3 olika tillfällen med en personlig tränare. Jag kan ju erkänna att jag har haft lite ångest inför detta då jag sett andra tjejer och killar uppe på gymmet som gått med sin PT, dom är ofta helt genom svettiga och det ser ut som om dom ska avlida vilken sekund som helst (Inget för mig). Hur som helst så tänkte jag helt enkel skita i mina PT-timmar men så för några veckor sedan ringde det på min mobiltelfon, det var en kille från SATS. "Hejsan, ser här att du har kvar dina kostnadsfria timmar med personlig tränare, vill du att jag bokar upp dig på en tid?" Fjantig som jag är kunde jag inte med att säga nej utan bokade snällt upp mig. Tog en fredag väldigt tidigt på morgonen för att det skulle vara så lite folk i gymmet som möjligt som ev. skulle stå och skratta åt mig.

 

När jag väl kom dit fredag morgon träffade jag min nya PT Kalle. Vi gick in på kontoret och pratade lite om vad jag hade för mål och vad jag ville ha ut av min träning. Jag berättade att mitt mål med träning är att främst ha roligt, bli lite starkare och piggare. Jag ville absolut inte komma hem från gymmet så trött och slutkörd att jag inte orkade ta hand om min dotter. Han bad mig gå ut i gymmet och värma upp lite på crosstrainern medans han satt kvar och la upp ett träningsprogram åt mig.

Efter ca 10-15 min uppvärmining kom Kalle och vi gick igenom mitt nya träningsschema. Han hade gjort ett ganska snällt schema med lite blandade övingar för hela kroppen med bla, Kettlebells, (som jag älskar) Pilatesboll och lite olika maskiner i gymmet. Sedan gick vi igenom alla olika övningar och Kalle visade först hur man skulle göra sedan var det min tur att göra likadant. Varje övning skulle jag göra 12 gånger 3 gånger. Allt gick väldigt bra och inga kostigheter alls. Om 4 veckor ska vi ses igen och gå igenom vårt träningschema och förhoppningsvis är jag både lite bättre och starkare redan då och vi kan höja vikterna en aning.

 

Måste erkänna att det känns väldigt roligt att ha en program att gå efter nu på gymmet vilket gör en lite mer motiverad. Innan har jag alltid gått mycket på krosstrainern och sprungit en del på bandet, men nu vill jag inte gå ner så mycket mer i vikt utan bli lite starkare och "fastare" i kroppen. Så detta passar mig perfekt. Är verkligen glad att dom ringde från gymmet och pushade mig till att boka upp tid. Det älskar jag med SATS dom bryr sig verkligen om sina medlemmar. Världens bästa gym, bara att dom kan få en person som mig motiverad till att träna är riktigt bra.  

 

 En bra start på vägen i alla fall!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback