LÄKARBESÖK

Tidigare idag var vi på vårdcentralen med Emilia för att kolla upp hennes hosta som hon haft nu från och till i flera veckors tid. När vi träffade läkaren lyssnade hon på Emilias lungor, tittade i öronen, i halsen, sedan tog dom även en temp och ett litet stick i fingret. Emilia var så duktig och satt helt stilla och lät doktorn undersöka henne utan några konstigheter, även när hon blev stucken i fingret satt hon lugnt och stilla. Läkaren frågade oss om Emilia alltid brukade vara såhär lugn och snäll. Proverna visade att allt var som det skulle med Emilia, det enda var att hon var lite röd i vänster öra och att vi skulle vara lite uppmärksamma så det inte inte blir värre och ukvecklas till någon typ av infammation, men det kunde lika väl förvinna helt av sig själv oxå. Så vi får hålla tumarna och hoppas på det sista. Däremot känner jag mig väldigt hängig, haft ont i huvudet och halsen hela dagen och är jätte förkyld. När vi kom hem från vårdcentralen bäddade jag med täcke och kudde i soffan och sov i flera timmar. Det behövdes verkligen för nu känner jag mig lite piggare.
 
Pappa visar hur det ska gå till

Kommentarer
mummu säger:

potträning tar på krafterna... : )

2013-01-08 | 14:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback