Inskolningen på förskolan so far...

Idag var det dag nummer 3 på Emilias förskola. Igår måndag hade dom studiedag så helgen blev lite extra lång för oss och det var väldigt skönt. Så idag var det nya tag igen efter vår "långhelg". Inskolningen hittills har gått bättre än vad jag vågat hoppas på. Emilia verkar trivas jätte bra och Skriker "Yaaay" varje gång jag berättar att vi ska upp och göra oss iordning för förskola. Ute på gården med dom andra barnen ser hon mig knappt utan går bara förbi mig och har hur roligt som helst tillsammans med de andra. Ibland ropar hon mamma och vinkar lite och sedan springer hon iväg och där står jag kvar och undrar vad som hänt med tiden och hur Emilia hunnit bli så otroligt stor på så kort tid. Både i fredags och idag somnade hon i sin vagn när det var dags för vilan, vilket också kändes skönt få då vet man att hon känner sig trygg och kan slappna av. Jag känner sådan otrolig lättnad att allt har gått så himla bra hittills och håller alla tummar och tår att det ska fortsätta såhär och även gå lika bra den dagen jag eller Christian ska pussa henne hejdå och lämna henne själv under dagen på förskolan. Men vi hoppas på det bästa för Emilia är så duktig och vi är jätte imponerade av hur duktig hon varit hittills. Det är nog snarare jag som kommer att få kämpa med att hålla mina tårar tillbaka när vi ska lämna henne första gången.
 
 
 

Kommentarer
Anonym säger:

Ja ni kan vara lugna den dagen ni lämnar henne själv. Kusin Felicia e där o tar hand om henne. Hålla handen ifall åskan kommer 😁❤

2013-08-20 | 23:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback