Inskolning dag 1

Idag var det alltså första dagen för inskolning på Emilias förskola. Vi kom vid 9 tiden och då var alla barnen på hela förskolan ute och lekte på gården. Emilias kusin Felicia som går på samma förskola sprang direkt fram till Emilia när vi kom och tog henne i handen och så gick dom iväg och började leka i sandlådan med några andra barn en bit bort. Där stod jag kvar ensam och tänkte "jaha vad gör jag nu då?" Det var många nya ansikten att hälsa på och även andra föräldrar som skolade in sina barn så det var väldigt mycket vuxna och barn ute. Emilia lekte för fullt och brydde sig knappt om att jag var där. Väldigt skönt måste jag säga, det gick bättre än förväntat. Efter att ha varit ute och lekt i 1,5 timma var det dags att gå in. Efter alla blöjbyten hade vi en liten samling då alla barnen satt på golvet och sjöng lite sånger. Sen var det mellanmål, blodpudding och potatisbullar. Jag satt med hela tiden bredvid och hjälpte till. Efter mellanmålet hade klockan redan blivit 12 och det var dags för alla barnen att vila, jag försökte få Emilia att somna i ungefär 15 min men när det fanns alldeles för mycket att titta på och det inte gick bestämde vi oss för att tacka för idag och kila hemåt. Givetvis somnade Emilia i vagnen innan vi hade hunnit hem. Lika trött och nöjd med dagen som mamma. När vi kom hem sov vi båda i närmare 2 timmar. Imorgon är det nya tag igen.


Kommentarer
skruffs pappa säger:

Imon kommer pappa förbi o hälsar på efter jobbet ;-)

2013-08-15 | 23:01:26
skruffs pappa säger:

Imon kommer pappa förbi o hälsar på efter jobbet ;-)

2013-08-15 | 23:03:21
Ida Johansson säger:

Stora dagistjejen <3

2013-08-20 | 16:09:50
Bloggadress: http://lchfmedida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback