NYTT JOBB

 
Igår började Christian på sitt nya jobb och skulle jobba 17.00 - 09.00. Christian har jobbat på Peab innan som anläggare men nu under hösten/vintern finns det inte lika många projekt och inte mycket jobb alls så nu har Christian gått hemma 1 vecka utan något arbete. Men det blev kortvarigt för i förrgår var Christian hemma hos min kusin Jari och pratade lite jobb och redan igår (dagen efter) frågade dom om Christian kunde börja jobba. Så nu har han fått ett schema för resten av månaden med jobbtider. Så nu jobbar Christian ute på Orust på ett boende med ensam kommande flykting pojkar i åldern 16-17. Dom bor där, lagar mat, tränar, gör olika utflykter, har fifa tuneringar och sover där m.m. Allt som ungdomar brukar göra. Så när han väl jobbar är han oftast borta 1 dygn och jag och Emilia ska klara oss att sova själva på nätterna nu emellanåt. Men detta kommer att bli jätte bra och Christian trivs redan hur bra som helst på jobbet!
 
Emilia och jag åkte hem till min mamma och pappa och sov hos dom så vi skulle slippa ligga hemma själva första natten. Emilia är fortfarande jätte förkyld och inatt hade hon krupp och hostade och hostade så min stackars mamma fick la inte sova för mycket inatt fast hon skulle upp tidigt och jobba.
 
Mina 2 korvar!
 
 
 

Kommentarer
emilieSöderholm säger:

♥ NU VILL JAG HA MASSOR MED TIPS OM HUR JAG FÅR BLOGGEN MER VINTERLIK SAMT JULMYSIG!!

KLICKA IN OCH KOMMENTERA VAD DU TYCKER JAG SKA FÖRBÄTTRA OCH LÄGGA TILL! ♥
Puss ;*

2012-11-06 | 19:00:33
Bloggadress: http://nattstad.se/emiliesoderholm
Mummu säger:

Huvudsaken är att lillkorven får sova o kryar sig. Den andra bilden är ju för skön!!!

2012-11-06 | 21:07:24
Moster säger:

Snygg blogg hörrö!

2012-11-06 | 22:49:08
Bloggadress: http://moaidaamanda.blogg.se
Emelie säger:

Härligt med ett nytt jobb!
Kul att han får testa på en massa nu!

Ni 2 kommer klara er galant omnätterna ;-)
Hoppas lillan blir frisk snart <3

2012-11-07 | 23:08:04
Bloggadress: http://undermyumbrella.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback