Vaccination

Idag var vi på MVC för att Emilia skulle få sin 3månaders vaccination. Då får dom 2 sprutor en i varje lår som är emot Difteri, Stelkramp, kikhosta, Polio, HIB, Pneumokocker och även Hepatit B som vi blev erbjudna att ge henne eftersom att hennes pappa har Filipinsk bakgrund. Iallafall usch vad ledsen hon var!! Jag satt och höll henne i mitt knä och pappa Christian försökte distrahera henne med en nalle för att hon skulle ha något annat att titta på. Precis innan barnmorskan skulle sticka henne så säger hon denna sprutan gör inte så ont. När hon sagt det så gallskrek Emmi och blev så ledsen så tårarna rann på henne och hon blev helt röd i hela ansiktet. När hon väl hade lugnat ner sig så var det dax för spruta nr 2. Så ni kan ju tänka er hur ledsen hon var då när hon fick den andra sprutan som "brukade kännas lite mer än spruta nr 1" Hon verkligen gallskrek och tårarna sprutade. Det var första gången som jag hört henne så ledsen någonsin. Stackars min lilla tjej. Gjorde ont i mammahjärtat att behöva höra det men samtidigt får man väl vara glad och tänka att det är bra att det finns vaccin att få och att det är för en bra sak som man får det för. Nu är vi hemma och hon ligger brevid mig på soffan och sover helt slut antagligen efter dagens hemskheter. Fy vad skönt att det är över nu!



I väntrummet i väntan på att bli inropade






Kommentarer
Marie&Noel&Matheo säger:

hihi... min man heter oxå Christian och är halv-filipin... ;)



Har ni pratat om TBC-sprutan som dom oxå ger bl.a barn med asiatisk härkomst om ni vet att ni ska åka dit? Det gör dom här i sthlm i alla fall. Men jag tror man får säga till själv, det fick vi göra på andra barnet.



Har ni varit på Filippinerna? =)

2012-05-06 | 17:19:35
Bloggadress: http://angeleyes81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback